Het besluit

3 december 2017 - Den Bosch, Nederland

En dan besluiten wij(Stefan en Mick) te gaan. De adrenaline stroomt door ons lichaam. Ja wij gaan, maar waarheen....? We hebben voor alsnog geen idee, maar een ding is zeker: We gaan voor een langere periode op wereldreis! In deze tekst nemen wij jullie mee hoe wij tot dit besluitmoment zijn gekomen. Veel leesplezier!

Het eten werd op tafel gezet en we bespraken op een doordeweekse avond onze dagelijkse routines op het werk en we namen onze agenda’s door. Zucht, wat een werk en wat een routine. Niet dat we een hekel hebben aan ons werk, nee dat zeker niet! ‘Je had mij getagd in dat filmpje van die reiziger, wat gaaf was dat!’ Waarop Stefan antwoordde: ‘Hoe zou het zijn om op wereldreis te gaan?’ Ik reageerde met vol enthousiasme en benoemde al verschillende landen die mij gaaf zouden lijken! ‘Dan verkopen we het huis en nemen wij onbetaald verlof en gaan we voor een jaar weg!’ De adrenaline voerde de boventoon en het eten koelde af, zonder dat wij een hap namen. En wanneer Steef en Mick eten laten staan, dan is het wel héúl belangrijk! Wij keken elkaar aan en moesten lachen. Hoe leuk dat we zo kunnen fantaseren, want dit soort grappen hadden we al eens eerder meegemaakt.

De dagen daarop bleven Steef en ik in een soort roze bubbel. Het idee dat we ooit een reis zouden maken kregen wij niet uit ons hoofd en maakte dat ons hart sneller ging kloppen. Bij ieder filmpje op social media, keken we als een kind die in afwachting stond te wachten in de haven op Sint en zijn pieten. Zou het écht gaan gebeuren? (Je zou bijna denken dat ik les geef aan kinderen.... haha)

Weken gingen voorbij en we bleven erover fantaseren. Het fantaseren werd al iets meer concreet. Ons huis in Den Bosch zouden we kunnen verhuren of verkopen. Maar wat houdt het verder in qua financiën? Hop de rekenmachine erbij. We lazen prijsindicaties van andere reisverhalen op het internet en maakten onze eigen berekening! Onze roze bubbel van een jaar lang reizen werd dramatisch doorgeprikt en we stonden weer met beide voeten op de grond. Als een boer met kiespijn zeiden we: ‘Laten we onze reis maar beperken tot max een half jaar’. Oe, wat een spannend gevoel. Het idee dat het concreet zou worden gaf ons het beeld dat dit werkelijkheid zou kunnen worden. Alweer steeg de adrenaline in ons bloed.  Bij het afwegen van de DO’s en de DONT’s beseften we het volgende. Redenen om niet te gaan zijn er genoeg. Reden om wel te gaan blijven er altijd. WE GAAN HET GEWOON DOEN!

1. Joke:
    Heel veel plezier samen!
  2. Caroline:
    3 december 2017
    Ah leuk Mick en Steef! Ik lees graag al jullie reisverhalen en zie de mooie foto’s tegemoet 😊! Heel veel plezier saampjes! 😍
  3. Janice:
    3 december 2017
    Super leuk mannen!! Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Heel veel plezier en avonturen gewenst!!
  4. Lot:
    3 december 2017
    Ik kijk nu al uit naar jullie volgende blog! Spannend!! 😘
  5. Jos:
    3 december 2017
    Leuk geschreven. Heel veel plezier samen met dit grote avontuur. Ik kan maar 1 ding zeggen: “GENIET”
  6. Nel en Piet:
    3 december 2017
    Lieve Stefan en Mick, super ! We genieten nu al van jullie blog en we gaan jullie volgen! Alvast heel veel plezier met de voorbereidingen! Liefs Piet en Nel x x
  7. Esther Groenendaal:
    3 december 2017
    Wiehoeee het is nu bijna echt zover! Deze maand vertrekken jullie!! Ik vind het echt super stoer dat jullie dit avontuur aan gaan en ik ga jullie verhalen zeker volgen! Kanjers!
  8. Mapa:
    3 december 2017
    We volgen jullie "op de voet"
  9. Susanne:
    3 december 2017
    Heel leuk geschreven. En super gaaf dat jullie dit gaan doen!! Ook al missen we jullie wel als buurtjes. We gaan jullie zeker volgen. Geniet ervan!! Liefs Jeoffrey, Susanne en de kids 😁
  10. (Nicht ) Florence Valckx -Kiliaan:
    3 december 2017
    Lieverds! Heel veel plezier met jullie rondreis, het gaat zeker leuk mooi en bijzonder worden. De neven en nichten lunch diner moet dan maar even wachten 😉😂😂 Enjoy be safe take care....lovyou Florence Twan Demi Simon en Melvin Valckx - Kiliaan 😘😘
  11. Ilonka:
    Hey mannen,

Ik wens jullie heel veel plezier. Maak mooie herinneringen! XX
  12. Sandy Klein:
    3 december 2017
    Wat goed geschreven zeg! Heel veel plezier samen...ik kijk uit naar jullie volgende blog 😘
  13. O.Alex&t.Riet:
    3 december 2017
    Wat een avontuur, heel veel reisplezier🤗
  14. Jeanne Holubiak:
    3 december 2017
    Wat leuk geniet van jullie wereld reis.
    En zal zeker jullie verhalen lezen.
    Succes
  15. Malou:
    3 december 2017
    Hihi kei leuk! Inderdaad blijft altijd een reden om het niet te doen Jullie gaan het onwijs naar jullie zin hebben :)
  16. Jessica:
    3 december 2017
    Cool en wat een lef! Geniet van de voorbereidingen mannen x
  17. Erica Vermeulen:
    3 december 2017
    Jullie hebben groot gelijk, maar het is wel lef hebben. Geniet met volle teugen van ieder moment dat jullie gaan beleven. Ik zal met plezier jullie avonturen bijhouden en lezen.😘😘
  18. Jolanda & Janske:
    3 december 2017
    Super gaaf! Dat jullie een prachtige tijd mogen hebben en optimaal mogen genieten van al het moois dat de wereld te bieden heeft! Goede reis gewenst! 💋
  19. Helga:
    4 december 2017
    Super gaaf en wat een belevenis zal dat worden! Mooie herinneringen maken, goede reis! xxx
  20. Annemarie:
    4 december 2017
    Heel veel plezier lieverds en geniet van dit bijzondere avontuur, ik kijk uit naar je volgende blogs dikke knuffel 😘
  21. Tante Lien:
    Veel plezier xxxx
  22. Adriana:
    5 december 2017
    Jullie gaan het maken!! Heel veel plezier, geniet elke dag en dat we mogen meeleven met jullie volgende blogs.
  23. Marion Willems:
    6 december 2017
    Veel plezier! Groot gelijk hebben jullie!
  24. Carly:
    20 december 2017
    Leuk jongens!! Ik ga jullie zeker volgen! X
  25. Wendy Mutsaers:
    22 december 2017
    Veel plezier en veilig thuis